Final Fantasy VII Rebirth je drugi planirani deo trilogije igara koje remekuju igru Final Fantasy VII iz 1997. za PlayStation. Počinje nakon događaja u Final Fantasy VII Remake (2020), prateći bekstvo partije iz metropole Midgar-a.
Igrači pretežno kontrolišu Cloud Strife-a, bivšeg vojnika Shinra koji se pridružuje ekoterorističkoj grupi AVALANCHE kako bi se borio protiv Shinra-e, koji isisava životnu energiju planete, i upada u sukob sa legendarnim vojnikom Sephiroth-om, koji se vratio nakon što se pretpostavljalo da je mrtav. Kao i Remake, Rebirth reimaginiše elemente originalne igre dok proširuje razvoj likova i celokupnu narativnu strukturu.
Igra sadrži istraživanje i borbu u realnom vremenu, sa otvorenijim svetom u odnosu na linearnu progresiju Midgar-a u Remake-u. Markeri ciljeva pojavljuju se na prikazu, ističući glavne priče i sporedne zadatke koje treba završiti zajedno sa njihovim odgovarajućim udaljenostima od partije u otvorenom svetu. Pored hodanja pešice, partija može jahati Chocobos-e kao brži način kretanja opremanjem specijalizovanog Chocobo Lure Materijala. Rebirth proširuje hibrid akcione borbe i Active-Time Battle (ATB) sistema koji je uveden u Remake-u, gde igrač preuzima kontrolu nad partijom likova koje može slobodno menjati tokom igre. Tokom borbe, likovi koriste kako fizičke napade, tako i magiju, i mogu konzumirati predmete za ofanzivne, defanzivne i reanimacijske svrhe iz menija dok je igra suspendovana oko njih. „Sinergizovani“ mehanizam, prvi put predstavljen u preuzimanom sadržaju (DLC) kampanje „Episode INTERmission“ za Final Fantasy VII Remake Intergrade (2021), se vraća, omogućavajući članovima partije da sinhronizuju svoje napade uz sporije punjenje ATB bara.